6.7.09

Dag 8 en 9

Dag 8

Voor vandaag hebben we een rustdag ingepland. We liggen aangemeerd in de haven van Livorno maar kunnen van hieruit niet echt makkelijk op pad. Daarnaast waren de tarieven van de excursies behoorlijk hoog.

Maar niet getreurd! We hebben lekker op het dek in de zon gelegen en later in de schaduw zitten lezen. De dag is omgevlogen met niets doen. HEERLIJK…

Dag 9

De wekker ging al om 06.15 uur zodat we nog rustig konden ontbijten voordat we ons om 07.45 uur moesten melden in het theater. Van daar uit zijn we op excursie naar Rome gegaan. Samen met onze gidsen hebben we eerst de Trevi fontein, daarna het Pantheon, vervolgens Piazza Navona en tenslotte de St. Pieter bezocht. Bij de Trevi fontein hadden we het geluk dat het er nog niet zo druk was. Dat leverde natuurlijk mooie foto’s op.

Op het Piazza Navona hebben we een echte Italiaanse pizza gegeten maar we waren het er over eens dat we die uit Nederland eigenlijk veel lekkerder vinden! Christ en ik hebben ook ‘gezocht’ naar symbolen uit het boek ‘Bernini Mysterie’ van Dan Brown. Een paar hebben we terug kunnen vinden! Vooral op het St. Pieterplein waar ik in eerste instantie het symbool voor ‘lucht’ niet terug zag, maar in tweede instantie vonden we het toch terug…

Het was mooi, heet en heel indrukwekkend. Christ, die voor het eerst in Rome was, heeft al gezegd dat ie zeker nog eens terug wil naar Rome. Maar dan wel graag als het niet zo warrum is!

Toen we weer op het schip waren hebben we eerst wat gedronken. Daarna hebben we op het achterdek iets gegeten. Het is nu 21.15 uur en we zitten helemaal afgebrand in onze hut. Voor ons vanavond geen shows of dansavonden maar een vroeg bed…

Anoniem zei

Hey Judith!en Christ natuurlijk!heb jullie verhalen weer gelezen!wat een avontuur!
Vorige week waren we ook in Rome de ouders van mijn vriend waren 40 jaar getrouwd en hun(de kids) hadden dit cadeau gegeven!
Rome blijft een mooie stad ik ben er al 2 keer geweest!en een deel van het bernini misterie speelt zich ook af in Engelenburcht daar moet je maar eens heen als jullie Rome plannen hebben!geniet nog van jullie vakantie Ciao Pina