22.5.10

21 mei 2010 (dag 7)

Vanmorgen in het hotel hebben we zelfgebakken wafels gegeten! En als ik schrijf ' zelfgemaakt' , bedoel ik ook echt dat ik ze zelf heb gemaakt... Er stond een beslagdispenser en een speciaal keerbaar en geautomatiseerd wafelijzer. En het smaakte goed...

Na het ontbijt zijn we weer op weg gegaan...

Op advies van een ranger zijn we van de route af gegaan en hebben we een detour gemaakt via Birdon Road. We reden dus eigenlijk regelrecht het moeras in... De eerste 10 mile waser niest te zien... Ja, wat brievenbussen (ja, er woonden echt mensen!), maar meer niet. Tot we ineens een schildpad over zagen steken... Dat was een gaaf gezicht. De schildpad vond het echter niet zo'n succes en want toen we in de buurt kwamen trok ie alles in...

Vervolgens hebben we ook nog een paar alligators gezien.

Na deze detour zijn we naar Kirby Storter Roadside Park gereden. Daar konden we via een vlonder het moeras in wandelen. Heel apart en warm!

We wilden ook nog wat aan cultuur doen vandaag en daarom was onze volgende stop het Miccosukee Cultural Center. Dit is een indianen dorp en museum. Helaas was er dus helemaal niets te beleven. Er zat 1 vrouw iets te maken van gekleurde draden en verder was er niet veel... Dat viel dus behoorlijk tegen.

Toen zijn we ons geluk maar gaan proberen in Shark Valley. Daar hebben we een bustocht gemaakt van 2 uur. Erg indrukwekkend maar het zat ons niet mee. Waar normaal de alligators zelfs op de weg liggen, kwamen we dit keer niet verder dat een enkele ver weg gestopt tussen het groen...
Toch was het een hele mooie tocht en hebben we hier enorm van genoten.

Eenmaal in Miami hebben we eerst ingecheckt in ons hotel en zijn we daarna de auto gaan inleveren op de luchthaven. Voordat we terug naar het hotel gingen met de hotel shuttle hebben we nog een hapje gegeten op de luchthaven. En nu... zijn we helemaal uitgeteld. Christ ligt op bed tv te kijken en ik zit in het business center gebruik te maken van het gratis internet.

Morgen laten we ons naar de haven brengen en beginnen we aan onze cruise. Maar daarover natuurlijk later meer...

Annemarie zei

Heel erg leuke en scrapbare foto's....helaas gaat alles zo snel he.....Eigenlijk moest een dag gewoon 48 uur duren......
groetjes uit een warm Tegelen/Sevenum.

pina zei

super wat jullie allemaal doen.........zonnige groetjes Pina!!!

Eva en Frank zei

Hier dan eindeljk een reactie van mij. Wij zijn inmiddels (helaas) weer aangekomen in Nederland. De terugvlucht is spoedig verlopen. Wat een gave vakantie hebben jullie ook zeg! Jullie hebben op de heen vlucht precies hetzelfde eten als wij gehad op onze heen vlucht, echt lekker pizzabroodje, yummy!!!! Geniet er nog van, ik volg jullie zeker. Tot over een dikke week. Wens Christ ook nog een fijne vakantie van ons!