10.9.11

Dag 2

10 sept. 2011

Na een onrustige nacht zijn we op tijd opgestaan en hebben we met z'n alle ontbeten. Nu nog even tijd om te ontspannen op de kamer en dan gaan we zo richting het treinstation om op de trein naar Straasburg te stappen.

Toen we op het station aan kwamen stond de trein al klaar dus we konden meteen gaan zitten. Het was een erg mooie en moderne trein. Iets wat je over het spoor niet kon zeggen!

Na een uurtje waren we midden in de stad. We zijn begonnen met het zoeken naar een patisserie. Daar hebben we allemaal een lekker stuk gebak uitgezocht. Ik mocht voor Christ kiezen en daarom kreeg hij een punt aardbeiengebak en ik een perenpunt. Heerlijk!

Ons volgende doel was de kathedraal. We moesten wachten en daarom hebben we eerst omheen gewandeld. Eenmaal binnen viel ie eigenlijk erg tegen...

En toen was het langzaamaan alweer tijd om te lunchen. Daarvoor zijn we naar Petit France gewandeld. Daar vonden we een restaurantje en daar hebben we een kleinigheid gegeten. Daar was het ook tijd voor het eerste bier van de dag!!! Best laat eigenlijk (het was al 13:30 uur geweest! Hahaha).

Vantevoren hadden we al bedacht dat we een rondvaart over de Ill. Dus wij op weg naar het opstappunt. Daar bleek er een flinke rij te staan. Johnny en ik zijn in de rij gaan staan en toen we bij de kassa waren bleek eerst dat we ruim een uur moesten wachten. Nou, oké dan maar... Maar toen zij de dame achter de kassa dat we tóch al eerder mee konden maar dan moesten we wel meteen aan boord gaan! Aangezien dat geen probleem was konden we meteen door en begonnen we aan de rondvaart van ruim een uur! Poehpoeh wat was het heet zeg! Wel was het heel interessant.

Om het vochtgehalte weer op pijl te brengen zijn we daarna weer op een terrasje geland. Mmmm heeeerlijk!

Het was bijna tijd om terug naar het station te gaan toen we gepasseerd werden door duizenden zombies! Er was een of ander evenement gaande en de deelnemers waren verkleed en geschminkt. Ik was daar niet zo gek op... Weet nooit wat ik daar mee moet...

Op de terugweg naar het station bedacht ik me ineens dat er een cache vlak bij het station lag. Die hadden we wel graag gelogd maar we kwamen er ineens achter dat we de trein aan het missen waren... Dus allemaal rennen en met een halve minuut over zaten we in de trein terug naar Niederbronn les Bains.

@ Joanie: dank je voor je reactie! We zitten in Niederbronn les Bains. Het is een klein stadje... En dat had ik dus niet verwacht... Ik dacht dat we in een of ander klein gat terecht zouden komen...

1 opmerking:

Annemarie zei

He Judith en Christ.

Leuk om jullie vakantie verhalen weer te lezen. Ik wil jullie nog een leuke vakantie toewensen en hou ons op de hoogte, heel veel plezier.
Annemarie.