18.9.11

Weer internettoegang!

15 sept. Deel 2
Na een paar uurtjes rust en een verfrissende douche zijn we om 18:00 uur weer naar buiten gegaan. Het was wat rustiger en de temperatuur was wat omlaag omdat ze zon weg was, maar de wind was ook gaan liggen en daardoor was het eigenlijk helemaal niet aangenaam.
Toch hebben we in één van de smalle straatjes een leuk restaurantje gevonden waar Christ een pizza, mamma Penne en ik spagetti hebben gegeten. Na het eten hebben we op de hand een heerlijke écht italiaans ijs gegeten. Mmmmmm...

En toen was het alweer tijd voor onze laatste terrasronde in Venetië. We kozen nogmaals voor een terras aan het water. Daar hebben we nog wat zitten napraten over de stad. We zijn het er allemaal over eens dat Venetië ongelofelijk mooi is maar dat het erg jammer is dat het ook zo vreselijk duur is... Dat bederft de pret toch wel... En verder is voor ons 1 dag wel genoeg... Hoewel ik me kan voorstellen dat het in de minder warme maanden wel leuk is om er wat langer te zijn...

16 sept. 2011
Dag 3 van onze vakantie en toch hadden we allemaal een beetje het gevoel dat vandaag de vakantie pas écht begint. Om die reden waren we dus ook weer heel vroeg wakker. We hebben ontbeten en daarna zijn we richting de busboot terminal gelopen. Dit keer zonder hulp van een kruier! Al met al viel het wel mee, hoewel ik toch wel blij was dat we er waren... Met kaartjes kopen bleek dat naast de route ook de prijs veranderd was.. En dan wel in ons voordeel!!! Dat zie je niet vaak meer. En toen bleek ook nog eens dat de boot die wij net gemist dachten te hebben, te laat was. We zaten dus net toen we alweer weg konden.

Behalve een stelletje en een man alleen zat er helemaal niemand aan boord. In no time waren we al in de cruisehaven en omdat ik al wist dat we in terminal 117  moesten zijn waren, we daar ook al snel naar op weg. Na weer een wandelingetje kwamen we bij het gebouw aan. Daar stonden al een man of 20 met hun bagage in de volle zon te wachten. Oei, das warrum! Maar Christ zal Christ niet zijn als die al snel door had dat we daar helemaal niet moesten zijn! Een meter of 50 verderop konden we onze koffers al kwijt en van daar uit konden we meteen door naar binnen. Nadat we de health-agreement hadden ingevuld konden we bij opening van de check in balies meteen doorlopen en toen de douane beschikbaar was konden we ook meteen door de controle. Vandaaruit gingen we nog langs een paspoortcontrole en daarna mochten we de lift in om via de 'loopplank' aan boord te gaan. Daar volgt nog een laatste plichtpleging en dat is het maken van een foto die opgeslagen word op je kaartje. Dat kaartje is gedurende de cruise onze ID, onze betaalkaart en de sleutel van de hut.

En dan sta je in de lobby/atrium van het schip... En wat nu? Nou, ehhh... Ik heb eigenlijk ondertussen wel weer trek! O, dat is geen probleem... het buffetrestaurant is geopend dus daar kunnen we aansluiten!

Jeetje, wat een keuze zeg! Dat komt helemaal goed deze reis! Mamma en ik hebben 3 borden gevuld (we hebben ons netjes gedragen! Echt waar! Na het eten konden we alweer snel genoeg op zoek naar onze hutten. Die zouden al vanaf 13:00 uur beschikbaar zijn en dat is behoorlijk snel. Eerst zijn we naar de hut van mamma gaan kijken. Zij zit op dek 7 en heeft een heerlijk balkon. Daarna zijn we naar dek 6 gegaan. Daar zitten wij in een buitenhut. We hebben dus wel een raam maar geen balkon. Verder is onze hut kleiner... Maar beide hutten zijn prima!

Mamma heeft zich daarna op haar balkon genesteld en wij zijn een rondje over het schip gaan maken... Het ziet er goed uit!!!
Om 16.15 uur moesten we ons melden op dek 4 voor de Musterdrill. Dat is de veiligheids oefening waar alle opvarenden aan deel moeten nemen. Wij moesten ons melden op station 6 en mamma op 4. Toen wij aan kwamen lopen stond mamma al mooi bij haar groep in de rij.

Wij zijn snel bij onze groep gaan staan en hadden daardoor niet door dat we ons moesten melden. Toen ze de ontbrekende nummers gingen omroepen kwam dus ook onze hut voorbij... Overigens gold dat ook voor de mensen die achter ons, daar weer achter en daar weer achter stonden. Heel typisch... want verder had iedereen zich gemeld...

Toen de drill voorbij was zijn we naar een bar gegaan waar mamma een wijntje, Christ een pilsje en ik een cocktail nam. Die hebben we vervolgens  mee naar de hut van mamma genomen. Daar op het balkon hebben we genoten van de afvaart. Je krijgt echt een waanzinnig uitzicht over Venetië als je zo weg vaart...

's Avonds zijn we nadat we ons opgefrist hadden weer terug gegaan naar het buffet restaurant. Daar hebben we weer heerlijk gegeten... O, en heel leuk; net voor we het restaurant in liepen zagen we de eerste dolfijnen...

Na nog een wandeling over het schip en de aanschaf van de eerste souvenirs aan boord (petje voor Christ en een miniatuur bootje) is mamma naar bed gegaan en hebben wij nog een drankje genuttigd. Daarna was het echter ook voor ons de hoogste tijd...

17 sept. 2011
Toen we vanochtend wakker werden vaarden we langs de Kroatische kust. Om 7.00 uur werd er aangelegd in Split... Veel te vroeg om aan boord te gaan natuurlijk! We hebben lekker relaxed ontbeten en zijn tegen tienen van boord gegaan.

Vanuit de haven zijn we zo het oude centrum van Split ingelopen. Weer slenterden we door de vele smalle straatjes... Het is er oudheid-mooi en er zal vast heel veel te zien zijn maar op de één of andere manier kon het ons niet bekoren... Ik denk dat het door een overdosis Venetië komt!
We zijn terug naar het schip gegaan en hebben een plekje op het dek gezocht. Voor de lunch hebben we het buffet maar weer eens bezocht. Daarna hebben we nog een tijd in het solarium gelegen, het zwembad uitgeprobeerd en even gebubbeld.

's Middags werd er een workshop sieraden maken gegeven. Daar moest ik natuurlijk bij zijn! En ik moet zeggen dat het een leuke ketting is geworden.

Na de workshop moest ik me haasten om me op te tutten voor het avondeten. Het was vanavond Formal night dus het was tijd voor mijn 'monroe' jurk... We hadden gereserveerd in het restaurant en dat bleek een goede beslissing. Het was heerlijk. Morgen gaan we weer...

Verder hebben we vanavond gekeken bij de captainsreception ( kapitein handje geven en met hem op de foto), een borrel gedronken en een wandelingetje op het verder verlaten dek gemaakt...