15.1.12

Dag 3

Toen we gisteren net onze spullen in ons appartement hadden gezet, kwamen ook Marc, Nancy, Sammie, Angelique en Arnout aan. Zij hadden elkaar bij de receptie getroffen. Marc, Nancy en hond Sammie bleken het appartement naast ons te hebben en even later bleken Monique, Francois en Denis het appartement daarnaast weer te hebben... Angelique en Arnout zaten een verdieping hoger. Toen tenslotte Brigitte en Bart ook nog arriveerden was de club kompleet! Brigitte en Bart hadden het appartement tegenover Monique, Francois en Denis.
Lekker genieten van het mooie weer...
Ehh, weten jullie eigenlijk wel wie dit allemaal zijn??? Niet?...

Marc en Nancy zijn goede vrienden van ons. Zij wonen momenteel in België maar gaan later dit jaar emigreren naar Frankrijk. Met hen zijn we al vaker op skivakantie geweest.
Sammie is de hond van Marc en Nancy. Sammie is iets meer dan een jaar oud en zoooooo lief!
Angelique en Arnout (geen setje!) zijn beide ex-collega's van Marc.
Monique en Francois zijn Franse vrienden van Marc en Nancy en zij hebben hun zoon Denis meegenomen. En tenslotte hebben we nog Brigitte en Bart. Bart is mijn neef en Brigitte zijn vriendin.

Zo, zijn jullie ook weer op de hoogte!

Nadat iedereen geïnstalleerd was in hun appartementen hebben we nog een beetje geborreld bij M&N waarna we met een deel van de groep zijn gaan eten bij L'Alambix.

De 'dames'tafel.
En de 'heren'tafel...
 Na terugkomst in het appartement waren we zo moe dat we uiteindelijk behoorlijk vroeg in slaap zijn gevallen...

Vanochtend waren we logischerwijze weer erg vroeg wakker maar we hebben nog wat gerommeld in het appartement en daardoor was het toch weer zo tijd om brood te gaan halen voor het ontbijt. Christ is naar de bakker gegaan om een Pain Longe te halen en ik heb ondertussen de tafel gedekt en thee gezet. Zo'n Frans ontbijtje blijft heerlijk... En lekker rustig.


Na het ontbijt was het dan toch eindelijk tijd voor dat deel van de vakantie waar ik dus een grondige hekel aan heb...

- Lenzen in (Lukt nooit in één keer en ik ben er daarom per oog soms wel een kwartier mee bezig!).
- Insmeren met zonnebrand (Ik krijg die zooi altijd in mijn ogen!).
- Skikleding aan. (Veel te warm binnen)
- Skischoenen, ski's, skistokken, zonnebril, muts en handschoenen in de hand en naar beneden. (Kom altijd handen te kort!).
- Skischoenen aan (wat zitten die kl*te dingen toch altijd strak! Ik krijg ze dan ook zelden zelf dicht).
- Ski's in de hand en richting de skilift lopen (Wat een gedoe! Waarom vond ik dit ook alweer leuk?).
- De eerste meters op de ski's....(Als ik nog maar weet hoe het moet!)

Dit jaar ging het echter allemaal een beetje anders!

- Lenzen binnen vijf minuten in.
- Insmeren zonder mijn ogen mee te pakken!
- Wat als ik mijn Ski-jas nu eens pas beneden aan doe?
- En de skischoenen met alle andere accessoires in een boodschappentas drop? Dan neemt Christ de Ski's en ik de tas, mijn jas en de skistokken!
- Ik kreeg mijn schoenen zowaar zelf dicht!
- Het naar de lift lopen blijft lastig met die kolossen aan je voeten....
- Hee, dat skiën gaat eigenlijk gewoon weer als vanouds!

Kortom... Een briljante ochtend voor mij en dus ook voor Christ...

De eerste afdalingen hebben Christ en ik alleen gedaan en later op de ochtend troffen we een groot deel van de groep weer.

Arnout, Nancy, Christ, Marc, Monique, Denis & Francois.
Voor de lunch zijn Christ en ik terug naar ons appartement gegaan om daarna samen met Arnout, Marc, Nancy, Bart en Brigitte weer te gaan skiën. Angelique sloot zich even later ook weer bij ons aan en zo tegen 14:45 uur sloot de rest zich ook aan. Dat gaf ons de kans om ook even met z'n allen te skiën...

Zo rond half vier zijn B, B, C en ik afgehaakt. Wij zijn in de zon op het terras gaan zitten. Heerlijk!

De avond hebben we tenslotte doorgebracht met een beetje spelen met Sammie, boodschappen doen, borrelen, eten koken en relaxen... Het zal vanavond zeker niet heel laat worden.

Proost, op een heerlijke dag!

Geen opmerkingen: