28.4.13

Dag 16, 27 april

Toen we vanochtend in alle vroegte de haven van Port Canaveral in voeren was dat eigenlijk helemaal niet leuk. Wat was het weer snel gegaan en wat was het weer fijn geweest!

Nadat we met z'n vieren een laatste ontbijtje hadden genuttigd (op ons balkon) was het een kwestie van wachten tot we opgeroepen werden om van boord te gaan. Dat ging vervolgens allemaal zeer voorspoedig en zodoende waren we al om 9 uur bij de autoverhuur. Daar stond een mooie Chevrolet Captiva voor ons klaar. Daarmee zijn we op weg gegaan naar Hollywood, Florida.

Grappige anekdote; Thijs en Christ hadden tijdens het vissen al dolfijnen gezien en Thijs en mamma hadden tijdens het fietsen een dolfijn gezien... De hele cruise riep ik dus dat ik ook een dolfijntje wilde zien. Helaas kwamen we niet verder dan een aantal prachtige schildpadden... En wat denk je... Zitten we al in de shuttlebus naar de autoverhuur, zien we ineens een dolfijn!
Ik was helemaal heppie!

Onderweg zijn we speciaal voor mij nog gestopt bij een Hobby Lobby. Dat is een grote hobbywinkel waar ik nog nooit geweest was. Ook was het toen hoog tijd voor een pauze en zodoende kwamen we op het terras van Sonic terecht. Hier moest je bestellen bij een zuil en vervolgens kwam een medewerker op rolschaatsen de bestelling brengen. Er waren ook parkeerplaatsen waar mensen vanuit hun auto konden bestellen. Ook dan werd de bestelling per rolschaats gebracht en die konden ze dan in de auto opeten...

Eenmaal in Hollywood, werden we leuk ontvangen in ons hotel. We hebben twee studio's. Erg petite allemaal maar wel leuk. Vanuit het hotel is het twee minuten lopen naar de boulevard. Daar is veel te doen en aangezien het weekend is en de twee voorgaande weekenden wat betreft het weer ronduit slecht waren, is het behoorlijk druk.

We hebben iets gedronken (nadat we voor de 4e keer deze reis een restaurant hadden uitgezocht waar ze geen koffie (!?!) hadden, En na een broodnodige pauze hebben we op de boulevard ook wat gegeten... Als toetje ging ik voor een ijsje op de hand... Alleen werd dat een ijs... Heerlijk.... maar veel te veel...