17.4.13

Dag 5, 16 April

Vandaag ging de wekker al om 7:00 uur want anders zouden we het allemaal niet halen! Eerst opstaan en klaar maken, daarna naar een diner om te ontbijten. Hoewel het totaal niet lijkt op het ontbijt dat wij gewend zijn, hebben we allevier heerlijk gegeten. Mamma had een heerlijke omelet met toast. Thijs en Christ hadden een traditioneel ontbijt met toast, bacon, eieren en nog een paar onderdelen. En mijn keuze was gevallen op pancakes. Ik kreeg er drie en heb er uiteindelijk één opgegeten en één aan mamma gegeven. Van mamma heb ik de halve omelet gekregen. Mmmm.

Daarna was het hoogtijd om naar de partyboot haven te gaan. De Gulfstream IV lag al klaar en de mannen zijn vol goede moed meegegaan om te vissen. Wij dames zijn met de benenwagen het eiland overgestoken om heerlijk op het strand te gaan liggen.
Na de middag zijn we terug naar het hotel gegaan met de gratis shuttlebus om eerst wat te eten in het Waffle House en ons daarna om te kleden. Vervolgens was ons plan om terug naar de haven te gaan om de mannen op te wachten maar dat liep even anders.
Eerst hebben we geprobeerd of de shuttle ons er niet uit wilde laten, maar dat kon niet. Dan maar een taxi aanhouden? Ja, maar dan moet die wel langskomen! Dan maar bij een hotel naarbinnen en vragen of de conciërge een taxi wil bellen... Dat wilde ie wel... Maar vervolgens kwam er niemand opdagen... Dus belde hij nog maar eens, en nog steeds niemand... tja, en toen kreeg ik al een sms van Christ dat ze in de haven waren...
We hebben de man bedankt en zijn maar terug naar het hotel gegaan om daar op de mannen te wachten.

En die zaten vol verhalen. Zo had Thijs de eerste vis gevangen en Christ daarna ook zijn eerste én tweede! Dat kon Thijs natuurlijk niet op zich laten zitten en hij ving ook nr. twee! Maar Christ heeft optimaal gebruik gemaakt van zijn beginnersgeluk door ook nog een derde en een vierde te vangen. het was in elk geval een geweldige ervaring!

Toen ook de heren weer opgefrist en omgekleed waren, zijn we weer richting de shuttlebus gegaan om weer naar downtown te vertrekken. Eerst zijn we naar het zuidelijkste punt van het vaste land van Amerika gegaan. Daar werden we aangesproken door een Japanner; You want take picture of me? Yes, no problem! En daarna hebben wij natuurlijk gevraagd of hij ook een foto van ons vieren wilde maken!

Na deze toeristische bestemming was het alweer hoog tijd voor een avondmaaltijd. We vonden een leuk restaurant en ik bestelde er iets met Conch. Iets van hier dus... Geen idee wat is was maar ik dacht iets van vis... Toen het kwam, zag het er ook heel lekker uit maar helaas bleek het veel te pittig voor mij te zijn... En toen later ook nog bleek dat het iets van schaaldier is, wist ik helemaal zeker dat het voor mij de verkeerde keuze was... toch hebben we uiteindelijk, door te delen, heerlijk gegeten...







Geen opmerkingen: